کاربرد دستگاه فریز درایر درساتک-حوزه داروسازی

21 مرداد ماه 1403

 "فریزدرایینگ لیپوسفرهای بوپیواکائین (bupivacaine lipospheres): روشی برای بهبود اثربخشی موضعی در درمان زخم‌های سوختگی" بوپی واکائین (Bupivacaine) دارویی است که برای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. لیپوسفرها (Lipospheres) نیز به‌ عنوان حامل‌های دارویی عمل می‌کنند .

"فریزدرایینگ لیپوسفرهای بوپیواکائین (bupivacaine lipospheres): روشی برای بهبود اثربخشی موضعی در درمان زخم‌های سوختگی"

آیا بهبود فرمولاسیون می‌تواند به طور مؤثری پایداری، ایمنی و اثربخشی داروها را ارتقاء دهد و نتایج درمانی بهتری برای بیماران فراهم کند؟همراه ما باشید

بوپی واکائین (Bupivacaine) دارویی است که برای بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. لیپوسفرها (Lipospheres) نیز به‌ عنوان حامل‌های دارویی عمل می‌کنند .
هدف :
این مقاله به بررسی بهبود فرمولاسیون لیپوسفرهای بوپی واکائین با استفاده از روش خشک‌کردن انجمادی می پردازد فرآیند فریزدرایینگ، که با افزودن ساکارز( به عنوان محافظ انجمادی ) همراه شده، منجر به :
• افزایش پایداری و رهایش کنترل‌شده دارو میگردد و اثرات ضد درد طولانی‌مدت را به دنبال دارد .
• در این روش، یکپارچگی لیپوسفرها حفظ شده و خواص ضد باکتریایی آنها تقویت می‌شود.
• همچنین، خطر عفونت و عوارض جانبی کاهش یافته و در نهایت اثربخشی درمان‌های موضعی در سوختگی‌ها به طور چشمگیری بهبود می‌یابد .

نتیجه:
مطالعه حاضر نشان داده است که روش خشک‌کردن انجمادی می‌تواند به طور مؤثری پایداری ذخیره‌سازی لیپوسفرهای بوپی واکائین و میزان بارگذاری دارو (تقریباً 5 برابر بیشتر از لوسیون) را بهبود بخشد. علاوه بر این، رهایش کنترل‌شده دارو نیز بهینه شد، که نشان می‌دهد این روش برای توسعه فرمولاسیون‌های پایدار جهت کاربردهای موضعی بسیار مناسب است.

فریزدرایر آزمایشگاهی در صنعت داروسازی برای افزایش پایداری داروها و تهیه محصولات دارویی خشک و پایدار استفاده می‌شود. این فرآیند همچنین به حفظ فعالیت بیولوژیکی و ایجاد داروهایی با قابلیت بازسازی سریع کمک می‌کند. به همت متخصصان و کارشناسان توانمند شرکت درساتک، سری جدید دستگاه فریز درایر آزمایشگاهی با مهندسی معکوس نمونه اروپایی در سال 96 ساخته و در اختیار مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است. فریز درایر تولید داخل ضمن دارا بودن تمامی شاخصه های کیفی، از قیمتی کاملا رقابتی (حداقل 40 درصد ارزانتر نسبت به نمونه خارجی) برخوردار می باشد.

جهت آگاه سازی دیگر محققان، در به اشتراک گذاری این مقاله سهیم باشید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123835346 مهندس وطن آرا در تماس باشید.

لینکدین درساتک
بازخورد فنی و مثبت یکی از بهره برداران دستگاه فریز درایر درساتک در آپارات
کاربرد حمام سیرکولاتور درساتک- حوزه ی صنایع غذایی

هدف این مقاله انتخاب بهینه‌ترین پیش‌تیمار (Pretreatment) برای فرآیند خشک کردن کیوی است. در این پژوهش، از یک سیستم بینایی کامپیوتری (CVS) برای نظارت آنلاین بر ویژگی‌های فرآیند خشک کردن شامل زمان خشک شدن، تغییرات رنگ و کاهش حجم، استفاده شده است. انواع پیش تیمار مانند بلانچینگ با آب داغ، بخار، مادون قرمز و استفاده از اسید اسکوربیک در مدت‌های مختلف بررسی شده‌اند تا بهترین روش برای حفظ کیفیت نهایی محصول شناسایی شود.

اطلاعات بیشتر>
10 شهریور 1403
نظرات


کاتالوگ جامع 1403 محصولات درساتک