فلوید بد درایر (Fluid Bed Dryer)

    • انجام سه فرایند خشک کردن (FBD)،گرانول سازی مواد پودری (FBG) و کوتینگ پلت (FBC)
    • خشک کذدن مواد با ظرفیت 50 تا 300 گرم در هر مرحله
    • دارای نازل استنلس استیل 304 و 316
    • دارای محفظه ی شیشه ای پیرکس
    • دارای پمپ پریستالتیک با قابلیت کنترل زمان و میزان اسپری محلول
    • قابلیت تنظیم زمان تمییز کردن فیلتر بگ ها،دمای ورودی تا 100 درجه سانتی گراد، تغییر دبی جریان هوای گرم ورودی،تغییر سرعت پاشش هوای نازل،تنظیم فشار هوای ورودی نازل
    • دارای پمپ پریستالتیک با قابلیت کنترل زمان و میزان اسپری محلول
    • مبتنی بر سیستم PLC و رابط گرافیکی به صورت HMI
    • ثبت گزارش عملکرد دمایی دستگاه به همراه نمایش نمودار
    • کمپرسور Oil Free جهت تامین هوای فشرده

آشنایی با عملکرد فلویدبددرایر آزمایشگاهی ( فرایندبسترسیال )

از آنجایی که امکان انجام فرایندهای مختلف به صورت پیوسته با کمترین زمان ممکن و حفظ خصوصیات مواد، چالش مهم محققان تحقیق و توسعه صنایع مختلف می باشد، به جهت هموارتر شدن این مسیر با دستگاه فلویدبددرایر( Fluid Bed Dryer)درساتک آشنا میشوید.
این دستگاه یکی از تجهیزات فراوری در صنایع دارویی،غذایی و شیمیایی است و برای افزایش سرعت خشک کردن و روکش دهی محصولات پودری و گرانولی با دانه بندی معین و وزن تقریبا مشابه گزینه مناسبی می باشد.

در مرحله خشک کردن، محفظه خشک کننده دستگاه دارای دمای بالایی است ، به طوری که ذرات اسپری شده رطوبت خود را از دست می دهند که این موضوع مدت زمان خشک شدن را نیز کاهش می دهد. نکته قابل توجه پیوسته بودن عملیات خشک کردن دستگاه است.
در مرحله ی گرانوله کردن، ذرات جامد در اثر واردشدن به صفحه مشبک، برخوردشان با دیواره و سایر ذرات به حالت گرانولی در می آیند. قابل ذکر است که پارامتر های فرایند شامل اندازه ذرات، رطوبت باقیمانده و محتوای جامد را می توان تنظیم کرد.
در کوتینگ نیز ذرات حاصل شده به طور مداوم توسط یک محلول اسپری شده، پوشش داده می شوند و لایه هایی از مواد روی سطح ذرات قرار می گیرد تا یک لایه یکنواخت با ضخامت خاصی ایجاد شود.( پوشش ذرات بسته به نوع محصول می تواند انواع مختلفی داشته باشد).


کاربرد فلویدبددرایر آزمایشگاهی
دستگاه فلوید بد درایر از سیستم های مناسب برای خشک کردن مواد بیولوژیکی که به گرما حساس هستند می باشد؛ ضمن اینکه این از سیستم برای آنزیم ها و پروتئین های دارویی نیز استفاده می شود.
این دستگاه در تهیه ترکیبات قرص و واکسن و همینطور ویتامین ها کارایی دارد؛ چراکه طراحی دستگاه به گونه ای می باشد که برای آنزیم ها و هورمون ها از اثربخشی خوبی برخوردار است.
همچنین در صنایع غذایی و شیمیایی برای افزایش سرعت خشک کردن و روکش دهی محصولات پودری و گرانولی با دانه بندی معین و وزن تقریبا مشابه گزینه مناسبی می باشد.


خدمات پس از فروش فلویدبددرایر آزمایشگاهی
دارا بودن سایت تخصصی و علمی شیشه گری، این اطمینان خاطر را برای مشتریان و خریداران فلوید بد درایر ساخت شرکت درسا به ساز، به جهت تأمین قطعات شیشه ای دستگاه خریداری شده فراهم می آورد.